onsdag, mars 25, 2009

No longer

När allting kommer omkring förstår man vad man värdesätter högt, och vad som är värt att fortsätta kämpa för.
Jag har nu, för första gången i mitt liv, kunnat lägga det förflutna bakom mig. Glömma och förlåta för allt som inträffat och det som aldrig gjorde. Alla motgångar, fall och hjärtesorger. Det som betydde, och det som bara sårade. Mitt liv har börjat om, en ny start.
Fem månader av mitt liv gav jag den person som var den första att älska, den person jag hade en fin vänskap med redan två år innan känslorna tog över. Man glömmer aldrig sin första kärlek, men han är nu längre inte en del av mitt hjärta som jag så länge höll öppet efter det hela. Inte en del av mitt liv överhuvudtaget, utan hör nu till mitt förflutna, den del av mitt liv jag inte längre värdesätter.
Jag ska leva i nuet och i framtiden, och har nu äntligen träffat en person som får mig att känna som allt är möjligt så länge man har tro. Som man säger, det bästa inträffar då man inte förväntar sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mitt leénde sitter skyhögt av det jag just läst! Vi ses om en liten stund honey:)