fredag, mars 13, 2009

Fredag

För några dagar sedan fick jag beskedet om att IEG (Internationella Engelska Gymnasiet) har lagt ned sina gymnasieplaner inför hösten, och överhuvudtaget desutom.
Då både jag och Felicia ansökt i första- och andrahand , får vi nu tänka om.
Jag själv har hittat en fantastisk utbildning i Stockholm, ett gymnasieprogram som är helt i min stil.
Utbildningen är en grundlinje, dvs att man är tvungen att studera vidare efter studenten.
Den inriktar sig på de stora problemen, såsom miljöfrågor och orättvisorna i världen.
Det låter så rätt för min personlighet, och det vore en perfekt grund för mina fortsatta studier inom journalistik. Nu gäller det dock att lägga ned så mycket utav min själ i skolan under de sista tre månaderna.
Men så länge man har ett mål, kan man komma långt.

Inga kommentarer: